onsdag 10 februari 2010

Failure

Steget mot att växa som människa är steget mot rädslan att misslyckas för mig. Hur mycket jag än vill så vågar jag inte ta ett litet steg. Det är jobbigt för mig. Jag tror att jag kommer att misslyckas, även om det inte är så farligt som jag tror. Det finns mycket i mitt liv som jag vill kunna göra, saker jag ser varje dag, men jag kan inte. Är det för att jag är blyg? Antagligen. För att jag inte har någon självsäkerhet? Oftast. Självförtroende? Finns där någonstans, men mycket långt in.
Om jag inte tar tag i detta så kommer mitt liv att dala neråt som den sista dalen i en berg-o-dal-bana. Och det är sanningen. Jag kommer att tappa mig själv, alla mina vänner och hela mitt liv. Jag kommer att krypa in så långt i mig själv att jag inte ser vägen ut, och allt som kommer att finnas kvar är all min ångest över alla de steg jag hoppat över. Jag kommer ångra hela mitt liv och önskat att jag sagt 'Hej' i tid, frågat efter det där numret, vågat hålla kvar blicken och att börja prata med nya människor, inte vänta på att de ska prata med mig.
Jag vet allt det jag gör fel, och jag vet vad jag måste göra. Hur ska jag få modet? Självförtroendet? och hur ska jag kunna känna säkerheten i mig själv?

3 kommentarer:

irmelin sa...

it's SO not true. You're clever and you know a lot of you know, how comminicat and stuff. And that will bring you to pure sucsess

hero sa...

<3<3<3<3<3
Du har alltid alltid alltid mig. Vet exakt hur du känner för det här går jag igenom själv. Så länge vi finns här för varandra kan det bara bli bättre, då kan ingenting skada oss, och vi får helt enkelt lära varandra att våga mer, ta mer chanser, risker, och inte hålla oss tillbaka lika mycket<3 Det gäller bara att våga bryta sig ut ur sin skyddande kokong, men samtidigt förbli och vara dem vi är. För det är den Nicco jag älskar, den Nicco jag vill vara vän med, den och ingen annan!

Nicco Hedwig Mercedes Annie sa...

Irm: Thanks, but still. I'm very why :/ well.. sometimes
Dess: <3<3<3 thank you sooooo much honey <3 men jag försöker jobba på det. verkligen. men det går verkligen inte :O <3<3<3